Update Pilot Leeroplossing Permento

Update Pilot Permento 

Het zal je vast niet ontgaan zijn! Momenteel loopt er een leeroplossing pilot geïnitieerd door team learning. Heb je dat misschien toch gemist en wil je weten wat een leeroplossing eigenlijk is en wat dit voor jou als mijnCaress gebruikersorganisatie kan betekenen? Lees dan eerst nog even dit pilot leeroplossing gaat van start.

Na een leverancierstraject in de 1e helft van 2020 is Permento geselecteerd als mogelijk geschikte leeroplossing voor mijnCaress en tevens andere applicaties. Dit wordt nu in de praktijk getoetst door Zorg in Oktober, SVRZ en Zuyderland.

Welke stappen hebben we gezet?

In november 2020 zijn de drie pilot organisaties Zorg in Oktober, SVRZ en Zuyderland en PRHC van start gegaan met het volgen van Permento trainingen om content te creëren. Er zijn inmiddels een flink aantal gidsen ontwikkeld met als doel om nieuwe medewerkers digitaal bij de hand te nemen in het mijnCaress medewerkerportaal en daarmee klassikale trainingen en handleidingen overbodig te maken. De Permento gidsen dienen zowel als leermiddel gedurende de inwerkperiode als tijdens het werken wanneer de leerbehoefte ontstaat op de volgende wijze:

1. Simulaties met titels als ‘Medewerkers dashboard’, ‘Client dashboard’ en ‘Plan lezen’. Deze simulaties zijn samengevoegd in een leerplan (Leerplan Kennismaking mijnCaress) om nieuwe medewerkers kennis te laten maken met mijnCaress. Een voordeel is dat nieuwe medewerkers niet direct in de productie omgeving rond klikken, maar een simulatie van de productie omgeving doorlopen.

2. Walkthroughs ontwikkeld met titels als ‘Client kiezen’, ‘Vragenlijst invullen’ en ‘vragenlijst doorsturen’ die middels een workflow (Vragenlijsten) beschikbaar zijn gesteld om (nieuwe) medewerkers tijdens het dagelijkse werk op ieder gewenst moment te ondersteunen.

Naast de diverse gidsen voor nieuwe medewerkers heeft PinkRoccade Care ook een leerplan met bijbehorende simulaties ontwikkeld voor alle medewerkers. Hiermee kunnen nieuwe releases  in mijnCaress onder de aandacht gebracht worden op een eenduidige wijze zodat niet alle organisaties zelf instructies dienen te maken. Het leerplan bevat simulaties zoals het navigeren naar het versimpeld medewerkerportaal, de nieuwe planning functionaliteiten en controles zoals gewicht en lengte, maar ook bloedsuiker en saturatie.

Welke uitdagingen zijn we tegen gekomen?

Tijdens de trainingen is er niet enkel tijd besteed aan de Permento functionaliteiten, die toch wel redelijk intuïtief te gebruiken zijn, maar ook aan de uitwisselbaarheid van de gecreëerde gidsen.  Zodat organisaties tijd kunnen besparen en niet ieder apart bijna dezelfde content creëren, win-win situatie. De drie pilot organisaties hebben gezamenlijk een basis gelegd van gidsen voor nieuwe medewerkers en PinkRoccade Care voor nieuwe releases. De uitdaging zat hier met name in de consistentie van taal en opbouw van de stappen. Vervolgens zijn de gidsen met elkaar uitgewisseld, zodat de organisaties waar gewenst nog maatwerk konden toepassen. Ook zijn er evaluatie stappen toegevoegd om te kunnen monitoren hoe de eindgebruiker de diverse gidsen ervaart, zowel functioneel als inhoudelijk.

In de tussentijd zijn er voorbereidingen getroffen om Permento aan de eindgebruiker beschikbaar te kunnen stellen. Als we het over uitdagingen hebben, dan is dit er zeker één. Waar Zuyderland gebruik maakt van Ipads en daardoor een IOS app benodigd is, heeft Oktober een pilotgroep die gebruik zal maken van de Permento plug-in. En je raad het al, ook SVRZ kent weer net een andere combinatie. Voor een pilot is dit natuurlijk een perfecte situatie zodat je alle scenario’s direct getoetst hebt, maar dat kost wel tijd.

Positieve reacties

Op dit moment hebben de pilotorganisaties al veel positieve reacties ontvangen van o.a. key-users en collega’s aan wie de gidsen zijn getoond. Ook team learning en de pilot deelnemers zelf zijn (nog steeds) overtuigd en enthousiast over de grote meerwaarde die deze leeroplossing kan bieden. De grote vraag is: wordt deze gedachte gedeeld door de eindgebruikers? Op dit moment staan de pilot organisaties in de startblokken en zijn de gidsen (bijna) live voor de eindgebruikers. De komende weken wordt er op diverse wijze gemonitord hoe de gidsen doorlopen en ervaren worden door zowel nieuwe als bestaande medewerkers. In combinatie met diverse evaluatie vragenlijsten en gesprekken wordt team learning van voldoende input voorzien om een oordeel te vellen en uiteindelijk een advies te schrijven over de leeroplossing Permento.

Meer zien?

To be continued! We zien jullie graag tijdens de eerstvolgende GVC (donderdag 4 maart) en/of tijdens de ILV (dinsdag 18 mei) waar de Permento pilot op de agenda staat met o.a. een demo.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.