Het waarom, wat en hoe rondom Inzicht. Neem deel aan de kennis & werksessies!

Het zal je niet ontgaan zijn, het thema InZicht komt steeds vaker ter sprake. Het programma InZicht (gelanceerd door het Ministerie van VWS) heeft als doelstelling de digitale gegevensuitwisseling in de langdurige zorg te helpen verbeteren. Als Gebruikersvereniging willen wij onze leden helpen om de doelstellingen van het InZicht programma te realiseren. Dit is belangrijk omdat jouw organisatie straks ook moet voldoen aan de geldende en aankomende wetgeving zoals de Wet Cliëntrechten en de Wet Elektronische Gegevensuitwisseling in de Zorg. Maar waar begin je nu eigenlijk?

Om onze leden daarbij te helpen organiseren wij een drietal kennis- & werksessies waarin de subsidieaanvraag voor de modules PGO en eOverdracht van het programma InZicht centraal staan. Onder andere op basis van reeds opgedane ervaringen door organisaties die voorop lopen in dit aanvraag traject, wordt je in deze sessies voorzien van waardevolle informatie die bijdraagt aan het doorlopen van de 3 fases en het opleveren van de bijbehorende contextanalyses en Plan van aanpak.

De kennis- & werksessies vinden plaatsen via Microsoft Teams op:

  • Dinsdag 23 februari van 11:00 tot 13:00
  • Maandag 1 maart van 15:00 tot 17:00
  • Dinsdag 2 maart van 15:00 tot 17:00.

Programma
Tijdens de 3 kennis- & werksessies leveren zowel Careyn, Zuyderland als De Zorgcirkel een mooi bijdrage aan het programma. Waarbij Careyn in het bijzonder al veel kennis en ervaring heeft opgedaan a.d.h.v. een InZicht PGO-proeftuin waarvan de resultaten ook gedeeld zullen worden. Uiteraard nodigen we jullie ook uit om vraagstukken, gedachten en ervaringen met elkaar te delen tijdens de sessies. Het programma ziet er als volgt uit:

  • Sessie 1 (23 feb.) staat in het teken van de Waarom-vraag? (Visie + klantreis)
    Met o.a. aandacht voor diverse visies van organisaties over deelname, keuze voor PGO en/of eOverdracht, instapmoment traject etc.
  • Sessie 2 (1 mrt.) staat in het teken van de Wat-vraag? (ICT-analyse)
    Met o.a. aandacht voor de huidige en gewenste situatie van digitale gegevensuitwisseling, de PGO en eOverdracht architectuur van diversie organisaties, de rol van een DVZA en de wijze waarop een DVZA de organisatie kan ontzorgen, de mogelijke deelbaarheid van ZIBS etc.
  • Sessie 3 (2 mrt.) staat in het teken van de Hoe-vraag? (Stakeholderanalyse + PvA)
    Met o.a. aandacht voor de inzet en betrokkenheid van de eigen organisatie in zowel een PGO als eOverdracht traject, samenwerkingsrelaties, projectfasering en bijbehorende tijdspad.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.